Przeceniane i nieprzeceniane produkty

kategoria: RTV 34 0

buying-15810_1920Obecnie na rynku elektroniki użytkowej i ciekawych urządzeń RTV i AGD trwa bardzo ostra rywalizacja o absolutnie każdego klienta. Dzisiaj już nikogo nie dziwi, że dostawcy bijący się o klientów gotowi są niekiedy całkowicie zrezygnować ze swojej marży w danym segmencie czy na danym produkcie, aby odbić to sobie na innych. Jest to strategia doskonale znana także ze sklepów spożywczych, gdzie w danym okresie lub nawet długofalowej strategii sklepu, na niektórych produktach i usługach w ogóle nie trzeba zarabiać. Przyciągnięcie klientów do nich poprzez zaproponowanie najniższej ceny na rynku umożliwia jednak bardzo skuteczne sprzedawanie także innych produktów, z innych kategorii, o zupełnie innych marżach i kosztach własnych dystrybutora. W sklepach z urządzeniami RTV i AGD także widać bardzo dokładnie, że niektóre modele danego producenta ulegają regularnemu przecenianiu i wciąż mogą być jeszcze tańsze. Oznacza to, że na nich sklep miał bardzo dużą marżę oraz prowizję, z których może aktualnie rezygnować w celu pozbycia się nadmiarowego towaru – bez straty dla własnych wyników finansowych.

Obok znajdują się jednak zawsze i te modele, które mimo swojego bardzo wysokiego poziomu cenowego oraz jakości wykonania, od ponad dwóch lat nie zmieniają swojej wartości nawet o dziesięć złotych i to nawet w okresie największych przecen i promocji. To z kolei musi oznaczać, że na danym towarze sklep i tak nie zarobi zbyt wiele i jakiekolwiek jego dalsze obniżanie pod kątem cenowym musiałoby się skończyć dołożeniem sklepu do takiego zakupu z własnej kieszeni. A na to absolutnie żaden sklep RTV AGD nie może sobie pozwolić. Prędzej wycofuje się takie urządzenia w ogóle z oferty, niż pozwala się na ich sprzedaż ze stratami. Tym bardziej, że największe sieci sklepów handlujących takim towarem czy elektroniką, mają na tyle wysoką pozycję przetargową i negocjacyjną u producentów tych towarów, że są w stanie niejednokrotnie z powodzeniem zwrócić bez dodatkowych kosztów dostawcy to, czego nie udało im się sprzedać.

Powiązane z tematem

Skomentuj